adaptare dupa N.D.Walsch
Era în a şasea zi de
muncă istovitoare,peste program şi Dumnezeu crea cadre
didactice.Crease mai multe modele.Se chinuise
ceva timp şi la
educatoare,dar acum urma un model tare complicat.
Avea un prospect
lung,cu multe indicaţii.Dumnezeu ştia că ,de data
aceasta avea o
responsabilitate extraordinară.Căci modelul ce urma a
fi creat avea să
influenţeze sufletele şi să creeze,la rândul
lui,perso-
nalitatea atâtor
copilaşi.Dumnezeu oftă!Avea atâta de lucru ! …
Deodată apăru un Înger:
-- Doamne!Îţi ia cam mult
timp să-l duci la bun sfârşit!
-- Da,am o comandă tare
grea.Ai citit ce specificaţii tehnice
are acest model ?
-- Cum se numeşte modelul
acesta,Doamne ?
--
ÎNVĂŢĂTOAREA. Aşa se numeşte.Şi i-auzi ce scrie-n
prospect :
1. trebuie să se
ridice deasupra copiilor,deşi trebuie să se
pună la mintea lor.
2. trebuie să fie
capabilă să facă 180 de lucruri în acelaşi
timp,lucruri
care nu au nici o legătură cu meseria ei.
3. să-şi găsească mai mult
timp pentru copii decât pentru
sine.
4. să aibă veşnic pe faţă un
zâmbet care poate rezista
reducerilor de salariu,copiilor problemă şi
părinţilor îngrijoraţi.
5. să continue să-şi facă
meseria,chiar şi atunci când unii
părinţi îi pun la îndoială orice mişcare,iar
alţii nu o susţin deloc.
6.
să aibă cel puţin şase perechi de mâini şi să ştie să
scrie şi cu
cele stângi.
--
Şase perechi de mâini ?!? – se miră Îngerul.
--
Da,pentru a-i învăţa să scrie pe mai mulţi deodată.Nu
asta e problema.Cel
mai greu va fi cu cele trei perechi de ochi.
Îngerul îl privi neîncrezător:
-- Trei perechi de ochi ?!? La …un model
…standard ?!?
Dumnezeu aprobă din cap :
-- Prima pereche – ochii minţii – pentru
a-l vedea pe copil
aşa cum e în
realitate,nu cum l-au etichetat alţii. A doua pereche va
fi la spate – pentru
ca ea să vadă ce nu e de văzut,dar trebuie ştiut.
Ochii propriu-zişi
(cei pe care-i au toţi oamenii) , la acest model vor
fi altfel.Trebuie
făcuţi astfel încât să transmită copilului „< TE
ÎNŢELEG ŞI CRED ÎN TINE >”
– fără ca măcar să scoată vreun cuvânt.
-- Doamne,dar acesta e un proiect foarte mare
!Mai bine te
odihneşti şi mai
lucrezi la el şi mâine.
-- Nu pot,zise Dumnezeu,căci sunt foarte
aproape de a crea
un model aproape
perfect.Vine la muncă şi când este bolnavă… În
inimă mai are un compartiment…
-- Încă un compartiment ?!? – se miră Îngerul.
-- Da,unul în care aşează copiii care nu-s ai
ei,dar pe care-i
iubeşte şi-i înţelege.E un compartiment cu care
simte toate frămân-
tările copiilor şi toate îndoielile celor
aflaţi în dificultate.
Îngerul se uita cu atenţie la
modelul creat de Dumnezeu.
-- E tare blând modelul
acesta,Doamne !
Dumnezeu zâmbi :
-- E blând,dar foarte
rezistent.Nici nu-ţi închipui câte poate
să îndure,dacă e
nevoie.
Îngerul se apropie să vadă mai
bine modelul creat :
-- E frumoasă ! Şi bună ! Şi
blândă ! Dar…,stai ! Ei,bine,Doamne,se pare că
ai făcut o treabă bună,dar pe undeva,pe lângă ochi , curge ceva.Ţi-am spus că ai pus prea
multe în modelul acesta.Ai pus cam multe pe umerii ei. Şi…uite !
Dumnezeu se apropie şi culese
picătura de apă de pe obrazul
Învăţătoarei.Picătura sclipea în soare.
-- Nu curge nimic,zise El.
Este o lacrimă.
-- O lacrimă ?!? Şi asta la
ce-i mai trebuie ? – se miră exaspe-
rat Îngerul.
După îndelungată
tăcere,Dumnezeu spuse:
-- Lacrima - este pentru
bucuria şi mândria de a-i vedea pe
copii cum reuşesc să rezolve şi cele mai grele
sarcini date de ea, este
pentru singurătatea copiilor cărora le e greu
să se adapteze şi pentru
compasiunea faţă de părinţii lor.Lacrima ei
vine din durerea de a nu
putea să „ajungă” la unii copii şi dezamăgirea
pe care o simt acei copii.
Lacrima ei vine adesea atunci când ea,Învăţătoarea,după ce a stat cu copiii 4 ANI ,timp în care i-a văzut crescând şi i-a învăţat aproape tot ce ştia ea,trebuie să-şi ia rămas bun şi,cu sufletul sfâşiat ,să fie gata să întâmpine o nouă generaţie.
-- Doamne !! La chestia cu lacrima
te-ai întrecut pe Tine !
Dumnezeu îi aruncă Îngerului o privire gravă :
-- N-am pus-o Eu acolo !
Lacrima e CREAŢIA ei !
Cine a scris acest articol este un om extraordinar,cred ca de meserie e INVATATOARE altfel n-ar cunoaste toate trairile unei invatatoare. Imi permit sa fac aceste remarci pentru ca si eu sunt invatatoare (pensionara) si am trecut prin toate aceste simtaminte.
RăspundețiȘtergereFELICITARI !!!!
Adevaratul autor al acestei povestiri este un barbat, care nu este invatator: Neale Donald Walsch (in "Conversatii cu Dumnezeu"). In articolul de mai sus s-au facut cateva modificari (in sensul ca s-au adaugat cateva specificatii cu privire la meseria de invatatoare) dar, chiar si in astfel de cazuri, ar trebui facuta o trimitere la adevarata sursa prin indicatii de genul: "dupa N. D. Walsch" ....
RăspundețiȘtergereMulțumesc !
RăspundețiȘtergereFain! Am avut și eu meseria asta.
RăspundețiȘtergereMultumiri
RăspundețiȘtergereIntradevar invatatoarea se intrece pe sine,sunt niste oameni deosebiti si greu de gasit.Am cunoscut si eu pe invatatoarea fiului meu care a iesit la pensie dar ea a vazut in copilul meu ce altii nu vad nici acum.Multumesc pentru articol si multumesc pentru ca sustine-ti invatamantul care este neglijat sa zicem de acest guvern care nu apreciaza munca profesorilor si a invatatorilor.
RăspundețiȘtergereEu știu... am simțit pe pielea mea toate lucrurile spuse. Frumos creionat portretul.
RăspundețiȘtergereDe 43 de ani sunt dascăl şi nu m-am plans de greutăţi, de salariul mic pe care-l primesc, de nepăsarea unor părinţi, de lipsuri de tot felul, dar m-am bucurat de realzările copiilor. În cei 2 ani pe care îi mai am de muncit la clasă le doresc copiilor mei să fie sănătoşi, voioşi şi la fel de "copii" ca până acum, iar dumneavoastră, cititorilor să citiţi cât mai multe articole ca acesta ! Felititări, creatorule !
RăspundețiȘtergere