Dacă vrei ca ideile tale să reziste anilor, scrie-le pe hârtie, iar dacă vrei să dăinuiască pe veci, înseamnă-le în inima unui copil.
Educația începe acasă… și se completează la școală !
Ce pot face eu, ca părinte?
• Să-mi încurajez continuu și să-mi sprijin copilul
• Să am grijă să meargă la școală în fiecare zi și la timp
• Să anunț școala în legătură cu problemele care ar putea afecta activitatea sau comportamentul copilului meu
• Să-mi ajut copilul la teme
• Să particip la discuțiile despre progresul copilului meu, organizate de către școală
• Să mă interesez de faptele și purtarea copilului meu la școală
• Să-mi protejez și să-mi apăr copilul.
• Să-mi încurajez continuu și să-mi sprijin copilul
• Să am grijă să meargă la școală în fiecare zi și la timp
• Să anunț școala în legătură cu problemele care ar putea afecta activitatea sau comportamentul copilului meu
• Să-mi ajut copilul la teme
• Să particip la discuțiile despre progresul copilului meu, organizate de către școală
• Să mă interesez de faptele și purtarea copilului meu la școală
• Să-mi protejez și să-mi apăr copilul.
Ce poate face școala?
• Să se îngrijească de siguranța și confortul emoțional al copiilor
• Să motiveze copiii pentru învățare
• Să acorde atenție fiecărui copil
• Să organizeze cursuri de sprijin pentru copiii cu dificultăți de învățare
• Să ofere un program/curriculum variat, adecvat, care să respecte interesele și opțiunile elevilor
• Să informeze părinții despre programul școlii , despre progresul copilului
• Să fie deschisă și primitoare, astfel încât părinții să se poată implica.
• Să se îngrijească de siguranța și confortul emoțional al copiilor
• Să motiveze copiii pentru învățare
• Să acorde atenție fiecărui copil
• Să organizeze cursuri de sprijin pentru copiii cu dificultăți de învățare
• Să ofere un program/curriculum variat, adecvat, care să respecte interesele și opțiunile elevilor
• Să informeze părinții despre programul școlii , despre progresul copilului
• Să fie deschisă și primitoare, astfel încât părinții să se poată implica.
Vă întrebați cum ați putea lua parte la viața școlii?
• Știți să croiți sau să coaseți? Lucrați împreună costumele pentru activitățile artistice : teatru, carnaval !
• Vă place să spuneți povești? Ajutați copiii să își repete rolurile pentru serbări !
• Cântați la vioară sau la acordeon ? Fiți alături de copii când învață să cânte !
• Știți să croiți sau să coaseți? Lucrați împreună costumele pentru activitățile artistice : teatru, carnaval !
• Vă place să spuneți povești? Ajutați copiii să își repete rolurile pentru serbări !
• Cântați la vioară sau la acordeon ? Fiți alături de copii când învață să cânte !
NE JUCĂM, ÎNVĂȚĂM, TRĂIM ÎMPREUNĂ !
Fragment din publicația ,,Copilul meu merge la școală”, editor MEC prin WYG Internațonal, 2006.
,,Cinci Chibrituri ”
Fiecare elev primește 5 chibrituri . Cu ajutoru lor el
construiește un obiect:
Scrie
denumirea pe o foaie .
Apoi cu acest cuvînt formulează un enunț, scriu familia
lexicală a cuvîntului etc.
Variantă: Elevii
lucrează în grup. Se pune condiția ca fiecare grup să obțină 5 cuvinte diferite
. Apoi să alcătuiască un text, folosind aceste cuvinte.
,,Sîntem
detectivi”
Elevilor
li se propune un enunț în care trebuie să înlocuiască toate cuvintele cu
sinonimele lor (sau doar cele care pot fi înlocuite) .
De exemplu : Elevii
ascultă povața învățătorului.-
Școlarii iau în considerare sfatul dascălului.
Se
recomandă utilizarea dicționarului de sinonime.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)