Materiale: fâşii din hârtie sau material, cretă, copaci-machetă.
Formaţie de lucru: şir.
Desfăşurarea jocului:
Copiii se deplasează prin pădure, care este sugerată cu ajutorul copacilor-machetă sau al altor materiale de care dispune invatatoarea, căntând un cântec cunoscut. La comanda ,,Trecem puntea!”, aceasta fiind reprezentată de o porţiune de 2-
MINGEA JUCĂUŞĂ
Materiale: mingi pentru toţi copiii, jucării suspendate.
Formaţie de lucru: linie.
Desfăşurarea jocului:
Mişcările care trebuie efectuate sunt sugerate de versurile:
Sus, sus, sus, zboară mingea sus.
Ursuleţul de-l ţinţeşti, pe noi toţi ne-nveseleşti. SUS!
La comanda SUS!, mingea este aruncată de toţi copiii aflaţi sub obiectele suspendate, în dreptul unei linii traste în prealabil de către invatatoare. După recuperarea mingilor, jocul continuă. După fiecare aruncare reuşită, copiii care nimeresc jucăria suspendată sunt apreciaţi, lăudaţi, recompensaţi.
URŞII ÎN
PĂDURE
Materiale: măşti pentru ursuleţi sau ecusoane, machete de copaci sau alte obiecte care sugerează pădurea, covor, saltea de gimnastică.
Pentru desfăşurarea jocului se recomandă următoarele versuri:
Mergem veseli prin pădure, - copiii execută mers cu ocolirea obstacolelor.
Tufele le ocolim.
Vrem s-ajungem la bârlogul
Ursului şi să-l privim.
Ursul ce-a stat nemişcat - copiii execută târâre pe genunchi şi palme.
Ne-a văzut şi s-a-nfuriat.
Iute, iute noi plecăm,
Mersul lui îl imităm.
CLOPOŢELUL
Materiale: clopoţei, câteva panglici de 4 culori sau ecusoane colorate.
Formaţie de lucru: cerc.
Desfăşurarea jocului:
Copiii se deplasează în mers, în cerc, pe versurile:
Clopoţelul sună, sună,
Dinga, dinga, ding,
Şi ne-aduce voie bună,
Dinga, dinga, ding.
Clopoţelul îl primeşte
Cine primu-aici soseşte.
La comanda sugerată de ultimul vers, copiii aleargă spre direcţia din care se aude clopoţelul mânuit de invatatoare. Copiii se grupează în funcţie de culoarea panglicilor sau ecusoanelor colorate pe care le poartă. La reluarea jocului, invatatoarea îşi schimbă locul.
IEPURAŞUL
Materiale: căciuliţe de iepuraş.
Formaţie de lucru: cerc.
Desfăşurarea jocului:
Mişcările care urmează să fie efectuate de copii sunt sugerate prin intermediul următoarelor versuri:
Iepuraşul urecheat
Sare, sare speriat – săritură pe loc, cu genunchii uşor îndoiţi.
Uite-l, iute s-a ascuns! – ghemuire
De sub tufă el priveşte,
Dacă nimeni nu-l pândeşte.
Când să-l prindem, hop, el sare – săritură cu deplasare înainte.
Şi o ia din nou la vale.
CINE NE-A IEŞIT ÎN DRUM
Materiale: jucării, reprezentând animale.
Formaţie de lucru: coloană câte unul.
Desfăşurarea jocului:
Copiii se plimbă (mers obişnuit), pe fond muzical. Traseul este stabilit de invatatoare. De-a lungul acestuia sunt aşezate, la interval de 4-
CURSA BROSCUŢELOR
Materiale: machete de copaci, scăunele, mese, cercuri, măşti, jucării, obstacole mici.
Formaţie de lucru: şir.
Desfăşurarea jocului:
Copiii sunt dispuşi pe 4 şiruri, înapoia liniei de plecare. De la linia de plecare, pe o distanţă de cca3 m, se plasează obstacole mici (cu înălţimea de la
Hai, broscuţelor, porniţi!
Peste baltă să săriţi!,
Primii copii din fiecare şir pornesc în mers, păşind peste obstacole, apoi sar din cerc în cerc şi se întorc în alergare spre coada şirului propriu.
IEPURII LA
MORCOVI
Materiale: măşti de iepuraşi, benzi din hârtie colorată, morcovi naturali, din plastic, sau confecţionaţi din carton.
Formaţie de lucru: două linii trasate faţă în faţă.
Desfăşurarea jocului:
Linia de plecare, delimitată cu ajutorul unor benzi de hârtie colorată, cu creta sau cu scoci, reprezintă casa iepuraşilor. Aceştia trebuie să ajungă la stratul cu morcovi, situat la o depărtare de 2-
La comanda ,, Iepurii la morcovi!”, copiii pornesc cu aceeaşi săritură, îndreptându-se cât mai repede spre stratul de morcovi. Odată ajunşi la destinaţie, execută sărituri libere pe loc, imitând ronţăitul morcovilor. La comanda ,, Iepurii acasă!” sau la ascultarea unui fragment din cantecul ,,Iepurasii” copiii revin la locurile de plecare, tot prin sărituri libere cu desprindere de pe ambele picioare, cu deplasare înainte.
CAUTĂ
STEGULEŢUL
Materiale: un steguleţ.
Formaţie de lucru: cerc, coloană câte unul.
Desfăşurarea jocului:
Copiii merg în formaţie de cerc, interpretând cântecul ,,Steagul nostru”. La ridicarea steagului de către invatatoare, copiii se deplasează în coloană câte unul, spre direcţia indicată. La reluarea jocului, se schimbă direcţia de deplasare.
ŞARPELE ŞI
VRĂBIUŢA
Materiale: jucării mici, cuburi, machete de copaci, jucării de dimensiuni mai mari, scăunele, măsuţe.
Formaţie de lucru: şir.
Desfăşurarea jocului:
Copiii sunt împărţiţi în două grupe, una reprezentând şerpii, cealaltă vrăbiuţele, aşezate pe două şiruri, câte unul în dreptul traseelor care urmează să fie parcurse, unul cu ocolirea obstacolelor, altul cu păşirea peste obstacole.
La comandă, şirurile pornesc, fiecare urmând traseul care a fost stabilit dinainte. În timpul deplasării, copiii imită sâsâitul şarpelui, respectiv, ciripitul vrăbiuţei. Odată ajunse la capătul traseului, echipele îşi schimbă locurile şi rolurile şi jocul continuă.