ALFABETUL SANATATII


A   Apa , aer si cu soare …
                       Sa le adunam pe toate
                       Ca petalele pe floare ,
                       Sa le facem sanatate .


B     Baia este pentru mine
                      O placere-adevarata
                      Fac una pe saptamana
                      Si chiar doua cateodata .


C   Camasuta , dupa baie ,
                       N-o imbrac decat curata
                       Altfel nu se potriveste :
                       Eu spalat , ea nespalata .

D   Dintii mei sunt tari ca fierul
                       Si frumosi ca de artist
                       Ii spal dimineata , seara
                       Si-i arat si la dentist .


E   Excursionist eu sunt ,
                       De plecare mereu gata .
                       Acum fac antrenamente
                       Iar la vara plec cu tata .


F   Fructele iti plac ? … Si mie !
                       Cine insa nu le spala
                       S-ar putea sa mai inghita
                       Si ceva microbe de boala .


G   Gigi-n curte ne comanda :
                        Unuuu ! tragi aer in piept ,
                        Doooi , il dai incet afara …
                        Aşaaa , bine si stai drept !


H   Hainele raman frumoase
                        Numai daca sunt curate !
                        Nu le-asez pe umerase
                        Decat bine periate !


I     Inaltimea imi arata
                       Ce frumos si iute cresc !
                       Am atatia centimetri
                       C-abia pot sa-i socotesc .



J    Joc grozav de bine mingea
                        Stiu si multe figure grele …
                        Doar am fost ales in lotul
                        De handbal al strazii mele !


K    Kilogramul asta lipsa
                       Il fac incepand de maine
                       Nu mai dau laptele dusca
                       Si-am sa-l beau incet , cu paine


L    Laptele – imi zice mama –
                       Sa nu-l bei daca nu-i fiert !
                       Asa nici n-ai sa faci boala
                       Si nici eu n-am sa te cert .



M  Masa-i gata , asezata .
                      Cand aud ca sunt strigat ,
                      Zbor … dar nu m-asez pe scaun
                      Pana ce nu m-am spalat .


N   Nasul , draga Ursulache ,
                       Nu se sterge la-ntamplare
                       Il pui iute-asa-n batista
                       Si sufli nara cu nara .


O  Odihna dupa-amiaza
                       A-nceput de-un timp sa-mi placa .
                       Cand ma scol parca-s mai vesel
                       Si am iarasi gust de joaca .



P   Pieptanat parca sunt altul .
                      Ia priveste-ma , ce zici ?
                      Vezi ce dreapta e cararea !
                      Ei , acum mai sunt arici ?


R   Recreatie , copiii !
                      Toti afara navalesc
                      Eu sunt astazi de serviciu ;
                      Aerul sa-l primenesc .


S    Soarele prieten mi-este
                      Insa pana ma-negresc
                      Stau cate putin la soare
                      Ca sa nu ma-mbolnavesc .



Ş   Strandul , minunata-i apa ;
                     Minunat este inotul :
                     Mi-a calit corpul si-acuma
                     Pot sa spun ca stiu ce-i sportul .


T   Taie-le ! – zice bunica –
                      Si nici nu umbla pletos
                      Ca sub unghii stau microbii ,
                      Iar netuns nu-ti sta frumos !


Ţ   Ţibles e frumos , zburdalnic
                      Si ma plimb ades cu el ;
                      Nu-l sarut , nu-l duc in brate
                      Fiindca , totusi , e catel !



U   Uf , ce rau m-am zgariat !
                       Pana la un doctor mare
                       M-a pansat Mircea , ca stie
                       Si … aproape nu mai doare .


V   Vaccinarea , pentru mine ,
                       Nu-i asa … o vorba goala .
                       O simti ca pe-o ciupitura
                       Dar te apara de boala .


Z   Zozo e o papusica
                     Indragita dintr-o carte ;
                     Si la “tele” ea imi place
                     Dar putin mai de departe .



X Y   X aici ne povesteste
                                    O-ntamplare foarte grava
                                    Y a umblat prin sticle
                                    Si-a gustat ceva otrava .




                      
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...