a. PISICA SI CATELUL
- Obiective:-consolidarea deprinderii de a alerga; -dezvoltare atentieiCopiii stau cate doi (unul in spatele celuilalt, cel din spate cu mainile pe umarul celui din fata), in formatie de cerc
. Conducatorul jocului propune alegerea catelului si a pisicii. Cainele trebuie sa prinda pisica. Daca pisica este prinsa se schimba rolurile. Daca pisica a obosit si vrea sa se odihneasca, ea poate sa se aseze in fata a doi copii- devenind astfel un grup de trei copii. In acest caz, cel de-al treilea trebuie sa alerge mai departe, devenind pisica.
-Obiective:consolidarea deprinderii copiilor de a alerga la un semnal; dezvoltarea atentiei si spiritului de observatie. Material didactic: 4 mingi diferit colorate, jetoane cu imaginea lor(a mingilor), fluier, creta.
Jocul se va desfasura pe terenul de joc sau pe iarba. Se deseneaza pe sol sau se marcheaza pe iarba 4 cercuri in care se aseaza cele 4 mingi. Copiii vor fi impartiti in 4 echipe, fiecare echipa avand in piept un jeton cu imaginea unei mingi colorate.
La semnalul conducatorului de joc, copiii se imprastie fugind pe tot terenul marcat, iar la semnalul “cauta-ti mingea” se intorc la locurile lor. Echipa care se aduna mai repede in cerc, castiga. La repetare, cand copiii sunt imprastiati pe teren, conducatorul jocului schimba locul mingilor.
c. VULPEA SI IEPURELE
- Obiective: consolidarea alergarii; dezvoltarea calitatilor motrice: viteza, rezistenta si indemanare. Copiii stau in formatie de cerc , iar unul dintre ei care este ales sa reprezinte vulpea, sta in mijlocul cercului. Vulpea trece pe la toti copiii, spunand versurile(ca la numaratoare):
“Eu sunt vulpea roscata
Iepure pazesteti blana
Am fugit eu dupa tine
Dar si tu gonesti prea bine.
Mi-ai scapat odata-n drum
Teafar n-ai sa scapi acum!”
Copilul la care se termina numaratoarea devine iepure, el fuge, iar vulpea cauta sa-l prinda. Dupa ce “vulpea” l-a prins , conducatorul jocului alege o alta “vulpe” si jocul reincepe.
d. VANATORUL, VRABIA SI ALBINA
- Obiective: consolidarea deprinderii de a alerga; dezvoltarea calitatilor fizice; intarirea si dezvoltarea aparatului respirator si cardio-vascular.
Regulile jocului: -copiii au voie sa alerge atat prin cerc cat si in afara cercului; -copiii care formeaza cercul, vor sta la intervale de cel putin o lungime de brat, pentru a putea permite astfel celor ce alearga, sa intre sau sa iasa din cerc.
Copiii vor sta in formatie de cerc. Se aleg trei copii: primul este “vanatorul”, al doilea “vrabia” iar al treilea “albina”. La un semnal dat de conducatorul jocului,” vanatorul “alearga dupa “ vrabie” (s-o prinda), “vrabia” dupa “albina”( s-o manance), iar “albina” dupa “vanator” ( sa-l intepe). Jocul se desfasoara pana cand unul din cei trei a fost prins. In locul lui se numeste alt jucator din cerc si jocul continua. Daca numarul copiilor este mai mare se pot schimba cele trei roluri deodata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu