În țara lui Mură-n Gură




de Nina Cassian 


In tara lui Mura-n Gura, 

totu-mi este pe masura. 

Cand ma scol de dimineata, 

Nu la sapte, ci la zece, 
Vine-o tava cu dulceata 
Si-un pahar cu apa rece. 
Si dulceata zice: ia-ma! 
Si paharul zice: bea-ma 
Ia-ma!Bea-ma! 
Usor de zis! 
Insa gura s-o deschizi, 
Nu-i deloc asa usor! 
-Ajutor! Ajutor! 
Lingurita, grijulie, 
Imi deschide gura mie. 
Ei, asa mai merge, zic, 
Daca ma ajuti un pic! 



Dar e timpul sa fac baie! 

Apa intra in odaie 

Cu volanele-i albastre. 

- Ne-adresam domniei voastre! 
- Cum doriti sa fiti spalat? 
Uite-asa, culcat in pat! 
Cum doriti sa fiti laut? 
Uite-asa, in asternut! 
In tara lui Mura-n Gura, 
Casti o gura cat o sura, 
Si indata-ti pica-n ea, 
Tot ce vrei si tot ce ai vrea! 
Sarmalute-n foi de vita, 
Supa calda, tocanita, 
Cozonac, compot, halvita 
Carnaciori si ciulama, 
Muraturi, etc. 



Am mancat, de m-am umflat 

Nu-i nimic, o macara, iata ca pe sus ma ia 

Si m-aseaza dupa plac, 

Colo-n umbra-ntr-un hamac. 
Huta-huta, ce sa zic, 
Bine-i cand nu faci nimic. 
Lectiile stau pe masa, 
Dar de lectii nici nu-mi pasa. 
Stau si motai in hamac, 
Ele singure se fac. 
-Draga aritmetica, nu stiu ce te-mpiedica 
Sa rezolvi vreo trei probleme! 
Eu de fleacuri nu am vreme! 
Draga mea gramatica, 
Nu fi antipatica! 
Nu fi zau, nesuferita! 
Si transcrie intr-o clipita 
Exercitiile mele! 
vezi ca eu n-am timp de ele! 
Hai, draga mea istorie, 
N-am chef sa am memorie! 
Tine minte tu mai bine, 
Cine s-a luptat cu cine, 
In ce an si-n care loc! 
Eu sa-nvat nu am timp deloc! 



In tara lui Mura-n Gura, 

Am prieteni pe masura! 

Vreti sa vi-i prezint cumva? 

S-a facut! Poftiti incoa! 
Asta-i Puiu-prinde-muste, 
Asta-i Lica-vreau-galuste. 
Asta-i Mita-straba-nas 
Asta-i Duta-mielul-gras 
Asta-i Sanda-somn in gene 
Si-asta-s eu: burduf de lene. 



toata-toata ziulica, 

ati vazut? nu fac nimica. 

si programul se incarca. 

astfel, nu e de mirare, 
ca ceva ma-mbie parca 
si ma trage la culcare. 
Ah! imi este somn de pic! 
si-apoi, prea mult am vorbit cu voi! 
cand vorbesc mai multisor 
obosesc ingrozitor! 
in tara lui Mura-n Gura 
somnul repede te fura! 
nici n-ai timp sa spui la luna 

...Noapte buna!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...