[ FOTO ] Poezii pentru copii de Mos Nicolae


Scrisoare catre Mos Nicolae

 

Prima data cand iti scriu

Si am mana tremuranda

Stiu ca tu aduci mereu

La copii rasplata multa.

 

Eu am fost copil cuminte

Si mi-am pregatit din timp

Niste ghetute frumoase

Ca sa pui din al tau prea plin.

 

Milostiv te stim cu totii

Incarcat cu jucarii

Mi-as dori ca-n toata lumea

S-aduci numai bucurii.

 

Daruri multe la copii

Sa aduci in prag de seara

Ghetele iar stau cuminti

Minunea ca sa o vada.


(Autor: Lazar Adina) 

 

 

Scrisoare pentru Mos Nicolae

 

Dragul meu Mos Nicolae,
Vii la mine in odaie?
Eu, sa stii, m-am pregatit,
Ghetele le-am lustruit.

  

Te rog sa imi pui in ele:
Ciocolata, bombonele,
Jucarii si acadele,
Ma gandesc numai la ele.

  

Orice-mi pui sunt bucuros
Si iti multumesc frumos.

 

 

Sfantul Nicolae

 

Sfinte Nicolae,

Ce ne-aduci in barba

Fulgii de zapada,

Lasa-ne-n galosi

Ursuleti frumosi,

Iepurasi de plus,


Dulciuri si papusi.

Noi drept multumire

Iti voi recita

Cu glasuri duiose

Si iti voi canta

Cantece frumose.

 

 

Ghetele

 

De un timp ghetele mele

Parca poarta-n varfuri stele.

N-ai ghicit secretul meu?

Pai … le lustruiesc mereu.

 

Imi tot zice mie tata:

- Trebuie sa fie gata

Ca azi-maine in odaie,

Vine mosul Nicolae!

 

 


Ai fost cuminte?

 

Vine Mosul ma grabesc,

Incaltari sa pregatesc,

Pentru ca, precum se stie

Il astept cu bucurie.

 

Am pus cizme si paslari

Si papuci din cei mai mari

Am gatit si doi galosi

Si pantofi cat mai luciosi.

 

Ca in fiecare an

Mi-am pus ghetele in geam.

Si de n-ajung ghetele

Mi-am pus si sosetele…

 

Dar o vorba imi sopteste:

- Hai, acum trezeste-te!

Si adu-ti aminte,

Mai intai gandeste-te

Dac-ai fost cuminte.


 

 

 

  

Mos Nicolae soseste

 

Hai fuguta, hai fuguta!
Lustruim frumos ghetuta
Si o punem la intrare
S-o umple Mos Nicolae
Cu dulciuri si cu papusi…

Sa-l pandim de dupa usi,
C-o sa vina-acus-acus!

(Autor: Aurora Georgescu)  

 

 

Mos Nicolae 

An de an, in prag de iarna 
La toti copilasii buni 
Ajunge Mos Nicolae 
Stiti sa-i spuneti rugaciuni?

Dar o colinda frumoasa 
Cati din voi ati invatat? 
Mosul e batran, dar stie 
Cand voi nu ati ascultat.

Eu l-am intalnit aseara 
Si mi-a spus ca i-a iertat 
Si pe copilasii care 
Uneori n-au ascultat.

Dar asteapta sa promita 
Ca vor fi buni si cuminti 
Nu-I vor supara pe ingeri, 
Vor asculta de parinti.

O sa vina Sanicoara 
Pe la fiecare casa. 
Haideti, toti sa-l asteptam 
Cu o colinda frumoasa.









































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...