Aparitia cartii pe scurt


Cea mai veche metodă de a transmite mesaje și povești era prin transmitere orală vezi (viu grai), (tradiție), (zicătoare). Atunci când sistemele de scriere au fost inventate înantichitate, tăblițele de lut și pergamentul erau folosite, de exemplu în biblioteca din Alexandria.
Pergamentele au fost ulterior înlocuite cu codexuri, cărți legate, de forma cărților din ziua de azi. Codexul a fost inventat în primele secole după Hristos sau chiar mai devreme. Se spune că Iulius Cezar a inventat primul codex în timpul războaielor galice, legând pergamentele în stil acordeon și folosea paginile ca puncte de referință.

Înainte de invenția și adoptarea tiparului, toate cărțile erau copiate de mână, de aceea ele erau scumpe și rare. În timpul Evului Mediu, doar bisericile, universitățile și nobilii bogați își permiteau cărți, care erau deseori legate cu lanțuri pentru a preveni furtul lor. Primele cărți foloseau pergament sau piele de vițel pentru pagini, dar ulterior s-au înlocuit cuhârtie.
Mai târziu în Evul Mediu, cărțile au început să fie produse cu tipărire cu blocuri, unde o imagine în relief a unei întregi pagini era sculptată în lemn, putând fi adăugată cerneală, reproducând mai multe copii ale acelei pagini. Totuși, crearea unei întregi cărți era un proces care cerea mult efort, având nevoie de acele blocuri de tipar sculptate de mână pentru fiecare pagină.
Cea mai veche carte tipărită este Diamantul Sutra, un text al Perfecțiunii Înțelepciunii, găsită în 1907 de arheologul Sir Marc Aurel Stein într-o peșteră lânga Dunhuang, în nord-vestul Chinei, la sfârșit scriind că a fost tipărită la 13 al celei de-a patra luni a celui de-al nouălea an al Xiatong (adică la 11 mai 868), cu 587 ani înainte de Biblia lui Gutenberg. Actualmente această carte poate fi văzută la British Library din Londra.
Inventatorul chinez Pi Sheng a creat o presă mobilă din pământ ars aproximativ în anul 1046, dar nu avem exemple tipărite de la el. Caracterele erau puse într-o tavă unde erau aliniate cu ceară caldă, apoi presa cu o scândură până ajungeau toate la același nivel, iar când ceara se răcea folosea tava de litere pentru a tipări pagini întregi.


Povestea unui elefantel curios



A fost odata, demult, un elefantel foarte curios. Intr-o zi s-a trezit cu o noua intrebare: "Oare ce mananca crocodilul seara?" Asa ca a plecat prin padure sa intrebe animalele si s-a intalnit cu ursuletul si-l intreaba:
- Ursuletule, ce mananca crocodilul seara?
- Nu stiu, a raspuns ursuletul, dar du-te la lac si vei afla.
Si a plecat mai departe elefantelul sa caute lacul. Pe drum s-a intilnit cu o broscuta:
- Broscuto, ce mananca crocodilul seara?

-Nu stiu, a raspuns broscuta, dar du-te la lac si vei afla.
In apropiere de lac, elefantelul s-a intilnit cu sarpele boa:
- Sarpe, ce mananca crocodilul seara?
- Nu stiu, a raspuns si sarpele, dar uite lacul aici, sunt sigur ca vei afla raspunsul.
Tocmai atunci iesea din apa crocodilul. Elefantelul s-a apropiat de el, dar nu stia ca vorbeste chiar cu crocodilul:
- Scuza-ma te rog, stii cumva ce mananca crocodilul seara?
Crocodilul siret ii spune:
- Vino mai aproape sa-ti spun la ureche sa nu ne auda nimeni.
Elefantelul s-a apropiat si crocodilul - hat!, l-a apucat crocodilul pe elefant de nas, ca pe vremea aia elefantelul avea un nas ca toate nasurile, micut asa ca al tau. Si cum se chinuia bietul elefantel sa scape din gura crocodilului a venit repede, repede sarpele boa, care se afla in apropiere si a inceput sa-l traga pe elefantel de coada.
Si atita a tras crocodilul de nas si sarpele boa de coada , ca pana la urma sarpele a reusit sa-l salveze pe elefantel, dar nasul i se intinsese atat de tare ca aproape ii atarna pe jos. 


Si uite asa, de atunci are elefantelul trompa !!!

Citate despre școală

 Şcoala cea bună e aceea în care şi şcolarul învaţă pe profesor. – Nicolae Iorga
Şcoala trebuie să te înveţe a fi propriul tău dascăl, cel mai bun şi cel mai aspru. – Nicolae Iorga
 Educaţia este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ce ai învăţat în şcoală. – Albert Einstein
 Caracterul însă al unei şcoli bune e ca elevul să înveţe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât ştie însuşi profesorul. – Mihai Eminescu
Iubirea aleargă spre iubire aşa cum aleargă şcolarul cât mai departe de cărţile sale; şi aşa cum tot el se îndreaptă spre şcoală încruntat, se desparte şi iubirea de iubire. – William Shakespeare
 Cel care deschide uşa unei şcoli, închide o închisoare. – Victor Hugo
Un profesor îşi pune amprenta asupra eternităţii ; el nu poate şti niciodată până unde ajunge influenţa lui. –Henry Brooks Adams
Profesorul este cineva care vorbeşte în visul unui copil. – W.H. Auden
 Copiii trebuie să fie educaţi, dar este necesar de asemenea ca ei să fie lăsaţi să se educe singuri. – Abbé Dimnet
 La şcoală, elevii ar trebui să înveţe cum să se orienteze corect şi să acţioneze eficient pe câmpul de luptă al vieţii! – Elena Stan
Şcoala să nu fie nimic altceva, decât ateliere pline de activitate. Numai astfel vor putea să probeze toţi, în propria lor practică, adevărul că: învăţând pe alţii ne învăţăm pe noi înşine. – John Amos Comenius
 Îţi trimiţi copilul la şcoală, dar colegii lui vor fi cei care îl vor educa. – Ralph Waldo Emerson
 Şcoala cea mai bună este aceea în care vezi alături de tine sufletele care-ţi sunt ca fraţii şi surorile. – Nicolae Iorga
 Educaţia ar fi mult mai eficientă dacă scopul acesteia ar fi ca la ieşirea din şcoală, fiecare copil să conştientizeze cât de multe lucruri nu ştie şi să fie cuprins de o dorinţă permanentă să le afle. – William Haley
 Şcoala nu poate avea decât două scopuri. Primul e să dăm copilului cunoştinţele generale de care, bineînţeles, va avea nevoie să se servească: aceasta este instrucţia. Cealaltă e să pregătim copilul de azi pentru omul de mâine, şi aceasta este educaţia. – Gaston Berger

O piatră mică

  Merg în drum spre casă și observ o piatră mică și neînsemnată.



        O iau în mâini și o privesc periferic până la adevăr. Mă gândesc la ce ar fi putut ea să ajute un om nu doar în construcții. Cred că fiecare piatră, om și vietate are un rost important pe lume care trebuie apreciat. 
       O piatră obișnuită, ce mare lucru? Dar poate să păstreze un secret, un gând sau un dialog. Și trebuie să învățăm multe de la fiecare obiect din viața noastră!
           

Cine zice ala este, ca magarul din poveste (Legea Oglindirii)




Traim intr-o casa care in loc de geamuri are oglinzi si fiecare persoana/situatie care ne trezeste o reactie emotionala puternica reprezinta o parte din noi insine pe care o negam si pe care o proiectam in afara nostra.
Fiecare situatie si fiecare om din viata noastra vine sa ne arate ceva despre noi insine.
Daca ar fi sa notam nivelul nostru de evolutie pe o scara de la 1 la 10 si apoi sa ne uitam la oamenii din jurul nostru, vom vedea ca sunt cam la acelasi nivel ca noi.
Legea oglindirii te ajuta sa iti dai seama la ce nivel te afli si iti reveleaza partile din tine care au nevoie de transformare.



Cum poti folosi legea oglindirii pentru a evolua
Aceasta lege m-a sprijinit si ma sprijina in continuare in evolutia mea. Desi este incomoda ( cui ii place sa isi vada defectele sau partile cele mai intunecate?) ea ma ajuta sa imi dau seama ce parti din mine au nevoie de transformare.
Cu timpul, am observat ca ceea ce oglindim se poate imparti in trei mari categorii:
  • partea intunecata
  • lucrurile de care ne temem
  • potentialul neimplinit
Imparteala este facuta pentru a intelege mai bine ce proiectezi in afara ta pentru ca astfel sa te cunosti mai bine si sa integrezi partile ce le negi.



  1. Partea ta intunecata
“Cand te intalnesti cu cineva aminteste-ti ca e o sfanta intalnire. Cum il vei vedea pe el, asa te vei vedea pe tine. Cum te vei purta cu el, asa te vei purta cu tine. Ce gandesti despre el, vei gandi despre tine. “
Un curs in Miracole
Partea intunecata este acea parte din noi pe care nu vrem sa o acceptam pentru ca o consideram rea, rusinoasa, slabă sau pentru ca ne face sa ne simtim vulnerabili.
Credem ca daca ceilalti vor vedea partea noastra intunecata nu ne vor mai iubi si accepta ca inainte.
Dar, tot ce negam in interiorul nostru, proiectam in afara noastra.
Cel mai bun exemplu al manifestarii acestei oglinzi este judecata fata de altii.
Judecam la altii ceea ce nu am accepat inca in noi si vom continua sa facem asta pana vom intelege ca totul este de fapt o proiectie.
Cum spuneam cand eram mici: Cine zice ala este/Ca magarul din poveste.
Ia ca si exemplu un lucru pe care il judeci foarte tare la ceilalti. Sa spunem ca judeci oamenii neseriosi.
Daca judeci oamenii neseriosi iti garantez ca vei intalni multi pana cand vei accepta ca si tu poti fi neserios uneori. Poate nu fata de altii dar poate esti neserios fata de tine insuti.
Inainte de a judeca pe altcineva gandeste-te un pic daca nu cumva omul acela este doar o oglinda care iti arata ceea ce ai nevoie sa accepti la tine.
Tot ceea ce respingi in tine insuti Universul va recrea in afara ta, pentru a-ti arata ce trebuie sa integrezi si transformi la tine.
Nu imi aduc aminte sa fi judecat vreodata pe cineva si sa fi scapat fara ca viata sa ma fi pus cu botul pe labe si fara sa imi arate ca am gresit judecandu-mi semenii pentru ca nu sunt cu nimic mai buna decat altcineva.
Judecam pentru a ne da iluzia ca noi suntem cumva superiori fata de cel judecat, ca sa ne vedem mai buni si sa ne umflam egoul.
Dar daca esti un pic atent la tine, in loc sa iti concentrezi atentia pe ce face altul, vei vedea ca lucrurile pe care le judeci la altii le faci si tu, intr-o masura mai mica sau mai mare.
Daca nu le-ai face si tu, nu le-ai mai da importanta si nu l-ai judeca pe celalalt ci ai simti empatie pentru el si ti-ai dori sa il ajuti. Ce altceva ai putea face pentru un om care se afla in durere ? Dar faptul ca arunci cu pietre in el nu arata decat ca tu esti cel care se afla in durere si are nevoie de ajutor.
Judecata nu e ceva la care lucrezi o data si ai rezolvat problema ci e o munca continua pentru ca mintea e iute iar daca nu esti vigilent si nu preiei controlul o va lua in directii gresite.



  1. Lucrurile de care te temi
Proiectam in afara noastra temerile pe care le avem insa de cele mai multe ori ele sunt nefondate si ne impiedica sa evoluam si sa facem lucrurile la care visam.
Felul in care vedem lumea tine de perceptia mintii noastre. Ceea ce pare inspaimantator pentru noi, pentru altii e floare la ureche.
Cum functioneaza aceasta oglinda? Simplu! De ceea ce ti-e frica de aia nu scapi! Daca ti-e frica sa fii vulnerabil vei proiecta in exterior situatii in care te vei simti vulnerabil.
Datorita fricii tale mintea ta va amplifica totul si frica ta va creste si mai mare si va parea ca te urmareste, pana cand o vei infrunta si vei vedea ca in realitate nu aveai de ce sa iti fie frica.
In afara unui pericol de moarte, frica iti arata ce trebuie sa faci pentru a ajunge unde iti doresti.
Proiectand lucrurile de care ne e frica in afara noastra ele ni se par inspaimantoare iar pe oamenii care le fac ii consideram nebuni, ii admiram sau ii invidiem. Iar asta ne duce la ultima categorie:
  1. Potentialul tau neimplinit
Utima dar nu cea din urma oglinda este cea a potentialului.
Admiratia si invidia sunt doua fete ale aceleasi monede care iti arata ca ai asteptari de la tine insuti care inca nu au fost implinite.
De ce? Pentru ca stii ca poti sa faci si tu aceleasi lucuri ca cei pe care ii admiri sau ii invidiezi. Doar ca…nu le faci. Si aici intervin scuze si justificari care variaza de la om la om.
Intre admiratie si invidie este o linie foarte fina. Diferenta dintre ele tine doar de perceptie.
Invidiem atunci cand consideram ca omul respectiv nu merita ceea ce are si ca noi am merita doar ca el are conditii mai favorabile ca noi si atunci ne simtim nedreptatiti.
Admiram atunci cand consideram ca omul in cauza merita ceea ce are si am dori si noi sa fim ca el.
Partea frumoasa este ca orice admiram sau invidiem se afla deja in noi la nivel de potential dar nu este inca dezvoltat la nivel material.
Toate acele lucruri reprezinta potentialul tau ascuns, la care esti perfect capabil sa ajungi.

Toamna





A venit toamna ceţoasă,
Frunzele au ruginit,
Vremea este răcoroasă,
Florile s-au vestejit.



Ploi mărunte-ncep să cadă.
Dealurile sunt pustii,
S-au sfârşit de prin ogradă
Jocurile de copii.


11 citate inspiraţionale pentru noul an școlar


1. „Dacă un doctor, un avocat sau un dentist ar avea în cabinetul său 40 de oameni în același timp, fiecare dintre aceștia având diferite nevoi, printre ei aflându-se și unii care nu își doresc să fie acolo și dau naștere la tot felul de probleme, iar doctorul, avocatul sau dentistul ar trebui să îi ofere fiecăruia superlativul competenței sale profesionale timp de nouă luni, atunci, poate, aceștia ar reuși să își formeze o oarecare idee despre ce înseamnă munca unui profesor.” ~ Donald D. Quinn
2. „Un profesor este cineva care vorbește în somn altcuiva. ” ~ W.H. Auden
3. „Învățătura este o comoară care îşi va urma proprietarul peste tot. ” ~ Proverb chinezesc
4. „În școală, înveţi o lecție și apoi dai un test. În viață, dai un test care te învață o lecție. ” ~ Tom Bodett
5. „Întregul scop al educației este de a transforma oglinzile în ferestre.” ~ Sydney J. Harris




6. „Rădăcinile educaţiei sunt amare, dar fructele ei sunt dulci. ~ Aristotel
7. „Școala deschide ușa de cunoaştere și construiește fundația pentru viitor. ” ~ Autor necunoscut
8. „Puteți învăța un elev o lectie pentru o zi; dar dacă puteţi să-l învăţaţi să învețe prin dezvoltarea curiozităţii, el va continua procesul de învățare, atâta timp cât trăiește. ” ~ Clay P. Bedford
9. „Veți învăța ceva în fiecare zi, dacă sunteţi atenţi. ” ~ Ray Leblond
10. „Cel mai mare semn de succes pentru un profesor … este de a fi în măsură să spună: copiii lucrează acum ca și cum eu nu aș exista. ” – Maria Montessori
11. „Nu-ți spun că va fi ușor. Îți spun că va merita.” – Art Williams






Sursa : aici

SUPA DE ZARZAVAT


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...