Cum să fiu mai bun?

  1. Să-i ierți pe cei ce au greșit în fața ta.
  2. Să nu uiți cine îți este mamă.
  3. Să nu ceri ceva in schimb pentru o faptă bună.
  4. Să mergi la școală (lucru) cu zîmbetul pe buze.
  5. Să faci mereu cunoștință cu persoane de nădejde.
  6. Să asculți părerea celorlalți.
  7. Să nu răspunzi cu violență la violență. 

Despre solstiţii şi echinocţii

Este greu de spus când anume putem fixa în istoria culturii şi civilizaţiei umane „începutul” acestui subiect. Putem presupune însă că absolut toate marile civilizaţii ale lumii antice care au cunoscut o înflorire specială a ştiinţei şi a spiritualităţii au avut în centrul atenţiei lor observarea permanentă a Cerului, şi că, acolo unde a înflorit astronomia, s-a dezvoltat, totodată, şi astrologia.
Dr. S. Madhavan, om de ştiinţă, astrolog şi cercetător în domeniul astrologiei, în cartea sa, Muddle of Ayanamsa (Controverse in jurul Ayanamsa-ei), urmărind să introducă într-un mod cât mai clar conceptul de precesie a echinocţiilor, face o istorie deosebit de necesară şi interesantă a interesului pe care, de-a lungul veacurilor, aceste importante puncte celeste le-au stârnit astronomilor şi astrologilor.
Solstiţiile şi echinocţiile reprezintă, astronomic, locurile în care cursa aparentă a Soarelui, numită ecliptică, intersectează sau se distanţează la maximum faţă de ecuatorul ceresc. Acest fapt se produce deoarece ecliptica este înclinată cu 23°27’ faţă de planul ecuatorului, ceea ce face ca Soarele:
  -să intersecteze ecuatorul ceresc la  21-23 martie şi, respectiv, 21-23 septembrie
  -să aibă distanţa maximă deasupra ecuatorului ceresc la 21-23 iunie
  -să aibă distanţa maximă dedesubtul ecuatorului ceresc la 21-23 decembrie.
Punctele în care ecliptica intersectează ecuatorul ceresc în martie şi în septembrie sunt numite echinocţii şi reprezintă punctul vernal sau primul grad din Berbec, şi, respective, punctul autumnal sau primul grad din Balanţă. Acestea sunt echinocţiul de primăvară şi, respectiv, echinocţiul de toamnă. Caracteristica lor comună este aceea că ziua este egală, ca durată, cu noaptea.
Echinocţiul de primăvară este punctul în care Soarele trece de la latitudinea sudică la latitudinea nordică a sferei cereşti, în vreme ce echinocţiul de toamnă este punctul în care Soarele trece de la latitudinea nordică la latitudinea sudică a sferei cereşti.
 De la echinocţiul de primăvară Soarele urcă pe ecliptică până atinge punctul ei cel mai înalt la solstiţiul de vară, când are loc ziua cea mai lungă a anului. Odată atins punctul cel mai nordic al mişcării sale aparente, Soarele începe să coboare pe ecliptică atingând punctul ei cel mai sudic la solstiţiul de iarnă, când are loc cea mai lungă noapte a anului.
Solstiţiile şi echinocţiile marchează anotimpurile sau debutul astronomic al anotimpurilor şi, datorită lor, au luat ulterior naştere calendarele. Tot solstiţiile şi echinocţiile sunt baza anului tropical, adică anul astronomic care ia în consideraţie deplasarea Soarelui prin centura zodiacală (Zodiacul celor 12 Semne astrologice), de la Semnul zodiacal Berbec până la Semnul zodiacal Peşti. Babilonienii, egiptenii, grecii şi indienii au studiat mişcarea aparentă a Soarelui pe ecliptică şi au descoperit fenomenul de precesie a echinocţiilor despre care vom discuta în alt articol.
Hipparchus a fost cel dintâi care a supus atenţiei cele 4 momente importante ale cursei Soarelui, descoperind astfel fenomenul de precesie şi definind pentru prima dată anul tropical şi anul sideral, precum şi durata acestora două, cu o foarte mare acurateţe. Sute de ani mai tâziu, Copernicus, Ticho Brache, Galileo Galilei, Newton şi mulţi alţii au aprofundat fenomenul de precesie a echinocţiilor precum şi opoziţia tropical-sideral în astronomie şi în astrologie.
Astronomii indieni au mers în paralel cu observaţiile europenilor. Suryasiddhantha este un tratat impresionant de astronomie care se alătură ca valoare celor 4 Vede, şi în care sunt menţionate solstiţiile şi echinocţiile, precum şi fenomenul de precesie, numit, în sanscrită, ayanachalana. Aryabhata I şi Suradevayajvan au apreciat perioada în care Zodiacul tropical şi cel sideral au coincis. Varahamihira a continuat mai târziu acest subiect. Munjala, în lucrarea sa, Laghumanasa, a explicat fenomenul de precesie şi a indicat şi rata lui, iar Bhaskara II a elaborat teoria revoluţiei complete a echinocţiilor.
La capătul atâtor secole de dispute şi cercetări astronomice, sintetizate excepţional în lucrarea menţionată la începutul articolului, prof. dr. S.Madhavan concluzionează: „Se pare că sistemul sideral (nirayana) a fost folosit în astrologie în scop predictiv, în vreme ce sistemul tropical (sayana) a fost folosit în astronomie pentru a fi observate echinocţiile şi solstiţiile.”

Întrucât orice realitate astronomică are o „reflexie” astrologică şi, totodată, o semnificaţie spirituală, solstiţiile şi echinocţiile sunt cunoscute în astrologia vedică (Jyotish) sub numele de Gandanta. Gandanta este un cuvânt de origine sanscrită, provenit din gand – „nod” şi anta – „sfârşit”. El are semnificaţia de „nod karmic” sau de „nod spiritual”. Gandanta reprezintă, într-o temă natală, punctele de joncţiune în care se întâlnesc zodiacul lunar cu cel solar, aceste puncte fiind direct asociate cu momentele de creştere interioară sau de salt spiritual.

Punctele Gandanta se află la trecerea dintre:
- Peşti (Nakshatra Revati) şi Berbec (Nakshatra Ashwini)
- Rac (Nakshatra Aslesha) şi Leu (Nakshatra Magha)
- Scorpion (Nakshatra Mula) şi Săgetător (Nakshatra Jyeshtha).

Luna sau Ascendentul aflate la momentul naşterii într-un orb de 00°48’ faţă de aceste puncte reprezintă un Gandanta, un „nod spiritual” care, la un moment dat în viaţă, trebuie „tăiat” (în sensul că nativul va avea un test spiritual major finalizat fie cu un salt spiritual real, fie cu o... repetenţie spirituală).
Deşi punctele Gandanta nu sunt deloc solstiţii şi echinocţii, ele sunt energetic identice acestora şi pot fi considerate ca similare.
Solstiţiile şi echinocţiile reprezintă intrarea Soarelui în spaţiul corespunzător Semnelor cardinale care, la rândul lor, corespund punctelor cardinale (Racul – Nord, Berbecul – Est, Capricornul – Sud, Balanţa – Vest). Semnele zodiacale cardinale au natura Elementului Foc, energia lor fiind capabilă să genereze, să direcţioneze, să conducă.
Punctele Gandanta reprezintă trecerea Soarelui de la un tip de Foc la altul:
- natura Elementului Foc corespunzătoare Constelaţiei Berbec este o natură sacrificială, eroică, deschizătoare de noi drumuri, conducătoare la modul spontan
- natura Elementului Foc corespunzătoare Constelaţiei Leu este o natură regală, generoasă, protectoare, a-tot-cuprinzătoare, conducătoare la modul conştient
- natura Elementului Foc corespunzătoare Constelaţiei Săgetător îndrumătoare, călăuzitoare, idealistă, spirituală, conducătoare la modul superior, spiritual, divin.
Trecerile succesive ale Soarelui, simbolul Sinelui Divin Atman în astrologia vedică, prin aceste sectoare zodiacale şi prin oricare dintre aceste 7 (4+3) puncte de hiatus, semnifică stadiile de evoluţie a fiinţei umane care, la momentele de solstiţii şi echinocţii, este permanent „infuzată” cu energii sublime, elevate, divine, pentru a-şi accelera desăvârşirea.
 Un echinocţiu de toamnă profund venusian
– 23.09.2011, 12h05 (+3h00GMT), 26E06/44N24 –
 
(sistemul de Case pe Semne întregi)
Echinocţiul de toamnă are loc la ora 12h05 (+3h00GMT) ora României, moment astral important în care Soarele intră în Semnul zodiacal Balanţă. Este un moment de echilibru între fortele polar opuse Yin şi Yang, când începe să se amplifice rezonanţa cu energiile macrocosmice ale Armoniei, Frumuseţii şi Iubirii Divine. Lecţiile cele mai importante pe durata tranzitului solar prin acest Semn vor fi cele ale complementarităţii şi cooperării, ale bunăvoinţei şi concesiei, ale moderaţiei şi prudenţei în acţiune, ale elevării şi rafinării noastre prin cultură şi artă. Bine realizate, aceste lecţii pot deveni în cele din urmă „combustibilul” pentru salturi spirituale reale, definitive.
Este un echinocţiu de toamnă foarte special deoarece el are loc la miezul zilei, moment care echilibrează miezul nopţii, deci când Lumina este la apogeul ei şi biruie definitiv forţele întunericului, acest echilibru amplificând energia egalităţii dintre durata zilei şi durata nopţii.
De asemenea, echinocţiul este foarte special deoarece el se produce într-o zi de vineri, zi guvernată de către planeta Venus, guvernatorul, de altfel, chiar al Semnului zodiacal Balanţă. Mai mult decât atât, la această dată, Venus se află chiar în domiciliul său diurn, solar, de polaritate energetică yang, şi anume, Semnul zodiacal Balanţă. Cu alte cuvinte, facem parte dintr-un echinocţiu de toamnă profund venusian, în care rezonanţa cu sfera de forţă a Marii Puteri Cosmice Tripura Sundari atinge apogeul, fiind amplificate sensibilitatea artistică, maturitatea estetică, manifestarea creatoare, creativitatea divin inspirată, bunul gust şi comuniunea cu planul afectiv universal.
O altă caracteristică spirituală a momentului de echinocţiu de toamnă este prezenţa planetelor considerate „masculine” (Soare şi Marte) şi „feminine” (Lună şi Venus) în Semne zodiacale de polaritate energetică yang, şi anume, Soare/Venus în Semnul zodiacal Balanţă şi Lună/Marte în Semnul zodiacal Leu. Cu alte cuvinte, perechile de planete aflate în aceste Semne emit către planul terestru şi susţin, atât în fiinţa umană, cât şi la nivelul fiecărui cuplu uman, starea de solaritate, de autocontrol, de demnitate şi fermitate, precum şi rafinamentul relaţional – toate infuzate de aspectele specifice lui Venus în Semnul zodiacal Balanţă.
În fine, o altă relaţie specială este cea dintre Mercur, aflat în Semnul zodiacal Fecioară, domiciliul său nocturn, de polaritate energetică yin, şi Venus, aflat în Semnul zodiacal Balanţă, domiciliul său diurn, de polaritate energetică yang. Este un echilibru ideal între minte şi inimă, între planul mental şi cel afectiv, între discernământul mental şi cel afectiv, între starea de luciditate şi starea de afectivitate fără obiect.
Deoarece Venus a parcurs abia o treime din Semnul său diurn, toate aceste calităţi discutate aici vor cunoaşte o creştere progresivă pe măsură ce planeta avansează în Semn, urmând ca, în intervalul 4-9 octombrie, când ea va parcurge ultimele 5 grade ale zodiei, calităţile respective să atingă punctul lor de maxim iar noi să culegem deja roadele particularităţilor comportamentale menţionate mai sus.
Este bine, aşadar, să începem în aceste zile – a căror valoare spirituală va fi amplificată de momentul de Shiva Ratri (duminică, 25 septembrie) – tratamente de vindecare şi tehnici de purificare, posturi cu valoare spirituală sau practici şi tehnici spirituale de lungă durată, redactarea sau elaborarea operelor de artă sau concretizarea abilităţilor noastre creatoare. Relaţiile începute, relansate sau dinamizate în acest interval venusian vor capta, asimila şi manifesta în mediul în care ele există armonie, charismă, putere de transformare, energizarea mediului ambient, frumuseţe.

Balada unui greier mic



                de G. Topârceanu

Peste dealuri zgribulite,
Peste ţarini zdrenţuite,

A venit aşa, deodată,

Toamna cea întunecată.

Lungă, slabă şi zăludă,

Botezând natura udă

Cu-n mănunchi de ciumăfai,-
Când se scutură de ciudă,
Împrejurul ei departe
Risipeşte-n evantai
Ploi mărunte,
Frunze moarte,
Stropi de tină,
Guturai…

Si cum vine de la munte
Blestemând
Şi lăcrimând,
Toţi ciulinii de pe vale
Se pitesc prin văgăuni,
Iar măceşii de pe câmpuri
O întâmpină-n cale
Cu grăbite plecăciuni…




Doar pe coastă, la urcuş,
Din căsuţa lui de humă,
A ieşit un greieruş,
Negru, mic, muiat în tuş
Şi pe-aripi pudrat cu brumă:

- Cri, cri, cri,
Toamnă gri,
Nu credeam c-o să mai vii
Înainte de Crăciun,
Că puteam şi eu s-adun
O grăunţă cât de mică,
Ca să nu cer  împrumut
La vecina mea furnică.




Fiindcă nu-mi dă niciodată,
Şi-apoi umple lumea toată,
Că m-am dus şi i-am cerut…

Dar de-acuş,
Zise el cu glas sfârşit
Ridicând un picioruş,
Dar de-acuş s-a isprăvit…
Cri, cri, cri,
Toamnă gri,
Tare-s mic şi necăjit .

23 septembrie - „Ziua Mondială a Curăţeniei”




           Probabil foarte puţini, dar acest lucru are o importanţă deosebită pentru fiecare în parte, dar şi la nivel global. Protejarea mediului înconjurător şi habitatului unde locuim este un obiectiv de interes public major şi constituie obligaţia şi responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi a tuturor persoanelor fizice şi juridice.


           S-a constatat că mai bine de 80% din maladii şi un sfert din decesele din lumea a treia se datorează alimentelor şi apei contaminate, dar şi deşeurilor. Ca atare sunt luate măsuri de depoluare a apei şi pentru gospodărirea corectă a tuturor tipurilor de deşeuri: menajere, industriale, periculoase şi radioactive. Aceste deşeuri sunt perturbatoare ale peisajului. Ele merg de la simplele cutii de conserve din pajişti până la construcţiile dezafectate.


           Deşeurile propriu-zise constituie una din problemele dificile ale lumii moderne şi nu este de mirare că ele intervin şi în consideraţiile noastre privind peisajul. În primul rând sunt deşeurile oraşelor şi comunelor care ar trebui depuse în locuri special amenajate. Nu de puţine ori însă, gunoaiele ajung în albia râurilor sau în apropierea lor poluând puternic apa şi împrejurimile acestora. Aşa se face că unele albii sunt pline de pungi de plastic, resturi de încălţăminte, cutii de conserve şi alte deşeuri metalice, acestea fiind lucrurile cele mai persistente. 




 Pentru a avea un mediu sănătos depinde în primul rând de noi. Este timpul să conştientizăm că fiecare cetăţean al planetei are o contribuţie vitală în menţinerea unui mediu curat.





23 septembrie - debutul toamnei astronomice

Azi, 23 septembrie, are loc echinocţiul de toamnă al anului 2015, debutul acestui anotimp din punct de vedere astronomic, moment din care ziua scade treptat, iar noaptea devine din ce în ce mai lungă, până la solstiţiul de iarnă, marcat pe 22 decembrie.


În fiecare an, la începutul ultimei decade a lunii septembrie, este momentul echinocţiului de toamnă, când longitudinea astronomică a Soarelui atinge valoarea de 180°, potrivit Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu". Instituţia mai informează că momentul echinocţiului de toamnă 2015 este marcat miercuri, la 11.20, ora României.
Punctul echinocţiului de toamnă, numit şi "punct autumnal", se află pe sfera cerească la intersecţia eclipticii (ce reprezintă proiecţia pe sfera cerească a planului orbitei Pământului) cu ecuatorul ceresc, pe care Soarele îl traversează la aceasta dată, trecând din emisfera nordică a sferei cereşti în cea sudică. Aflându-se deci la această dată în dreptul ecuatorului ceresc, Soarele va răsări şi va apune chiar în punctele cardinale est şi vest, durata zilelor fiind astfel egală, indiferent de latitudine, cu cea a nopţilor. Singurele excepţii sunt întâlnite în regiunile polare, în zona Polului Nord începând lunga noapte polară, iar în cea a Polului Sud Soarele ivindu-se deasupra orizontului, timp de şase luni, până la momentul echinocţiului de primăvară.
În emisfera sudică a Pământului, data de 22 septembrie marchează începutul primăverii.

La latitudinile României, în aceste zile, Soarele va culmina la amiază la o înălţime medie de 45°, ceea ce reprezintă jumătatea distanţei unghiulare dintre zenit şi orizont.
Începând de la această dată, durata zilelor va continua să scadă, iar cea a nopţilor să crească, până la data de 22 decembrie, la ora 06.48, când va avea loc momentul solstiţiului de iarnă.

Aparitia cartii pe scurt


Cea mai veche metodă de a transmite mesaje și povești era prin transmitere orală vezi (viu grai), (tradiție), (zicătoare). Atunci când sistemele de scriere au fost inventate înantichitate, tăblițele de lut și pergamentul erau folosite, de exemplu în biblioteca din Alexandria.
Pergamentele au fost ulterior înlocuite cu codexuri, cărți legate, de forma cărților din ziua de azi. Codexul a fost inventat în primele secole după Hristos sau chiar mai devreme. Se spune că Iulius Cezar a inventat primul codex în timpul războaielor galice, legând pergamentele în stil acordeon și folosea paginile ca puncte de referință.

Înainte de invenția și adoptarea tiparului, toate cărțile erau copiate de mână, de aceea ele erau scumpe și rare. În timpul Evului Mediu, doar bisericile, universitățile și nobilii bogați își permiteau cărți, care erau deseori legate cu lanțuri pentru a preveni furtul lor. Primele cărți foloseau pergament sau piele de vițel pentru pagini, dar ulterior s-au înlocuit cuhârtie.
Mai târziu în Evul Mediu, cărțile au început să fie produse cu tipărire cu blocuri, unde o imagine în relief a unei întregi pagini era sculptată în lemn, putând fi adăugată cerneală, reproducând mai multe copii ale acelei pagini. Totuși, crearea unei întregi cărți era un proces care cerea mult efort, având nevoie de acele blocuri de tipar sculptate de mână pentru fiecare pagină.
Cea mai veche carte tipărită este Diamantul Sutra, un text al Perfecțiunii Înțelepciunii, găsită în 1907 de arheologul Sir Marc Aurel Stein într-o peșteră lânga Dunhuang, în nord-vestul Chinei, la sfârșit scriind că a fost tipărită la 13 al celei de-a patra luni a celui de-al nouălea an al Xiatong (adică la 11 mai 868), cu 587 ani înainte de Biblia lui Gutenberg. Actualmente această carte poate fi văzută la British Library din Londra.
Inventatorul chinez Pi Sheng a creat o presă mobilă din pământ ars aproximativ în anul 1046, dar nu avem exemple tipărite de la el. Caracterele erau puse într-o tavă unde erau aliniate cu ceară caldă, apoi presa cu o scândură până ajungeau toate la același nivel, iar când ceara se răcea folosea tava de litere pentru a tipări pagini întregi.


Povestea unui elefantel curios



A fost odata, demult, un elefantel foarte curios. Intr-o zi s-a trezit cu o noua intrebare: "Oare ce mananca crocodilul seara?" Asa ca a plecat prin padure sa intrebe animalele si s-a intalnit cu ursuletul si-l intreaba:
- Ursuletule, ce mananca crocodilul seara?
- Nu stiu, a raspuns ursuletul, dar du-te la lac si vei afla.
Si a plecat mai departe elefantelul sa caute lacul. Pe drum s-a intilnit cu o broscuta:
- Broscuto, ce mananca crocodilul seara?

-Nu stiu, a raspuns broscuta, dar du-te la lac si vei afla.
In apropiere de lac, elefantelul s-a intilnit cu sarpele boa:
- Sarpe, ce mananca crocodilul seara?
- Nu stiu, a raspuns si sarpele, dar uite lacul aici, sunt sigur ca vei afla raspunsul.
Tocmai atunci iesea din apa crocodilul. Elefantelul s-a apropiat de el, dar nu stia ca vorbeste chiar cu crocodilul:
- Scuza-ma te rog, stii cumva ce mananca crocodilul seara?
Crocodilul siret ii spune:
- Vino mai aproape sa-ti spun la ureche sa nu ne auda nimeni.
Elefantelul s-a apropiat si crocodilul - hat!, l-a apucat crocodilul pe elefant de nas, ca pe vremea aia elefantelul avea un nas ca toate nasurile, micut asa ca al tau. Si cum se chinuia bietul elefantel sa scape din gura crocodilului a venit repede, repede sarpele boa, care se afla in apropiere si a inceput sa-l traga pe elefantel de coada.
Si atita a tras crocodilul de nas si sarpele boa de coada , ca pana la urma sarpele a reusit sa-l salveze pe elefantel, dar nasul i se intinsese atat de tare ca aproape ii atarna pe jos. 


Si uite asa, de atunci are elefantelul trompa !!!

Citate despre școală

 Şcoala cea bună e aceea în care şi şcolarul învaţă pe profesor. – Nicolae Iorga
Şcoala trebuie să te înveţe a fi propriul tău dascăl, cel mai bun şi cel mai aspru. – Nicolae Iorga
 Educaţia este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ce ai învăţat în şcoală. – Albert Einstein
 Caracterul însă al unei şcoli bune e ca elevul să înveţe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât ştie însuşi profesorul. – Mihai Eminescu
Iubirea aleargă spre iubire aşa cum aleargă şcolarul cât mai departe de cărţile sale; şi aşa cum tot el se îndreaptă spre şcoală încruntat, se desparte şi iubirea de iubire. – William Shakespeare
 Cel care deschide uşa unei şcoli, închide o închisoare. – Victor Hugo
Un profesor îşi pune amprenta asupra eternităţii ; el nu poate şti niciodată până unde ajunge influenţa lui. –Henry Brooks Adams
Profesorul este cineva care vorbeşte în visul unui copil. – W.H. Auden
 Copiii trebuie să fie educaţi, dar este necesar de asemenea ca ei să fie lăsaţi să se educe singuri. – Abbé Dimnet
 La şcoală, elevii ar trebui să înveţe cum să se orienteze corect şi să acţioneze eficient pe câmpul de luptă al vieţii! – Elena Stan
Şcoala să nu fie nimic altceva, decât ateliere pline de activitate. Numai astfel vor putea să probeze toţi, în propria lor practică, adevărul că: învăţând pe alţii ne învăţăm pe noi înşine. – John Amos Comenius
 Îţi trimiţi copilul la şcoală, dar colegii lui vor fi cei care îl vor educa. – Ralph Waldo Emerson
 Şcoala cea mai bună este aceea în care vezi alături de tine sufletele care-ţi sunt ca fraţii şi surorile. – Nicolae Iorga
 Educaţia ar fi mult mai eficientă dacă scopul acesteia ar fi ca la ieşirea din şcoală, fiecare copil să conştientizeze cât de multe lucruri nu ştie şi să fie cuprins de o dorinţă permanentă să le afle. – William Haley
 Şcoala nu poate avea decât două scopuri. Primul e să dăm copilului cunoştinţele generale de care, bineînţeles, va avea nevoie să se servească: aceasta este instrucţia. Cealaltă e să pregătim copilul de azi pentru omul de mâine, şi aceasta este educaţia. – Gaston Berger

O piatră mică

  Merg în drum spre casă și observ o piatră mică și neînsemnată.



        O iau în mâini și o privesc periferic până la adevăr. Mă gândesc la ce ar fi putut ea să ajute un om nu doar în construcții. Cred că fiecare piatră, om și vietate are un rost important pe lume care trebuie apreciat. 
       O piatră obișnuită, ce mare lucru? Dar poate să păstreze un secret, un gând sau un dialog. Și trebuie să învățăm multe de la fiecare obiect din viața noastră!
           

Cine zice ala este, ca magarul din poveste (Legea Oglindirii)




Traim intr-o casa care in loc de geamuri are oglinzi si fiecare persoana/situatie care ne trezeste o reactie emotionala puternica reprezinta o parte din noi insine pe care o negam si pe care o proiectam in afara nostra.
Fiecare situatie si fiecare om din viata noastra vine sa ne arate ceva despre noi insine.
Daca ar fi sa notam nivelul nostru de evolutie pe o scara de la 1 la 10 si apoi sa ne uitam la oamenii din jurul nostru, vom vedea ca sunt cam la acelasi nivel ca noi.
Legea oglindirii te ajuta sa iti dai seama la ce nivel te afli si iti reveleaza partile din tine care au nevoie de transformare.



Cum poti folosi legea oglindirii pentru a evolua
Aceasta lege m-a sprijinit si ma sprijina in continuare in evolutia mea. Desi este incomoda ( cui ii place sa isi vada defectele sau partile cele mai intunecate?) ea ma ajuta sa imi dau seama ce parti din mine au nevoie de transformare.
Cu timpul, am observat ca ceea ce oglindim se poate imparti in trei mari categorii:
  • partea intunecata
  • lucrurile de care ne temem
  • potentialul neimplinit
Imparteala este facuta pentru a intelege mai bine ce proiectezi in afara ta pentru ca astfel sa te cunosti mai bine si sa integrezi partile ce le negi.



  1. Partea ta intunecata
“Cand te intalnesti cu cineva aminteste-ti ca e o sfanta intalnire. Cum il vei vedea pe el, asa te vei vedea pe tine. Cum te vei purta cu el, asa te vei purta cu tine. Ce gandesti despre el, vei gandi despre tine. “
Un curs in Miracole
Partea intunecata este acea parte din noi pe care nu vrem sa o acceptam pentru ca o consideram rea, rusinoasa, slabă sau pentru ca ne face sa ne simtim vulnerabili.
Credem ca daca ceilalti vor vedea partea noastra intunecata nu ne vor mai iubi si accepta ca inainte.
Dar, tot ce negam in interiorul nostru, proiectam in afara noastra.
Cel mai bun exemplu al manifestarii acestei oglinzi este judecata fata de altii.
Judecam la altii ceea ce nu am accepat inca in noi si vom continua sa facem asta pana vom intelege ca totul este de fapt o proiectie.
Cum spuneam cand eram mici: Cine zice ala este/Ca magarul din poveste.
Ia ca si exemplu un lucru pe care il judeci foarte tare la ceilalti. Sa spunem ca judeci oamenii neseriosi.
Daca judeci oamenii neseriosi iti garantez ca vei intalni multi pana cand vei accepta ca si tu poti fi neserios uneori. Poate nu fata de altii dar poate esti neserios fata de tine insuti.
Inainte de a judeca pe altcineva gandeste-te un pic daca nu cumva omul acela este doar o oglinda care iti arata ceea ce ai nevoie sa accepti la tine.
Tot ceea ce respingi in tine insuti Universul va recrea in afara ta, pentru a-ti arata ce trebuie sa integrezi si transformi la tine.
Nu imi aduc aminte sa fi judecat vreodata pe cineva si sa fi scapat fara ca viata sa ma fi pus cu botul pe labe si fara sa imi arate ca am gresit judecandu-mi semenii pentru ca nu sunt cu nimic mai buna decat altcineva.
Judecam pentru a ne da iluzia ca noi suntem cumva superiori fata de cel judecat, ca sa ne vedem mai buni si sa ne umflam egoul.
Dar daca esti un pic atent la tine, in loc sa iti concentrezi atentia pe ce face altul, vei vedea ca lucrurile pe care le judeci la altii le faci si tu, intr-o masura mai mica sau mai mare.
Daca nu le-ai face si tu, nu le-ai mai da importanta si nu l-ai judeca pe celalalt ci ai simti empatie pentru el si ti-ai dori sa il ajuti. Ce altceva ai putea face pentru un om care se afla in durere ? Dar faptul ca arunci cu pietre in el nu arata decat ca tu esti cel care se afla in durere si are nevoie de ajutor.
Judecata nu e ceva la care lucrezi o data si ai rezolvat problema ci e o munca continua pentru ca mintea e iute iar daca nu esti vigilent si nu preiei controlul o va lua in directii gresite.



  1. Lucrurile de care te temi
Proiectam in afara noastra temerile pe care le avem insa de cele mai multe ori ele sunt nefondate si ne impiedica sa evoluam si sa facem lucrurile la care visam.
Felul in care vedem lumea tine de perceptia mintii noastre. Ceea ce pare inspaimantator pentru noi, pentru altii e floare la ureche.
Cum functioneaza aceasta oglinda? Simplu! De ceea ce ti-e frica de aia nu scapi! Daca ti-e frica sa fii vulnerabil vei proiecta in exterior situatii in care te vei simti vulnerabil.
Datorita fricii tale mintea ta va amplifica totul si frica ta va creste si mai mare si va parea ca te urmareste, pana cand o vei infrunta si vei vedea ca in realitate nu aveai de ce sa iti fie frica.
In afara unui pericol de moarte, frica iti arata ce trebuie sa faci pentru a ajunge unde iti doresti.
Proiectand lucrurile de care ne e frica in afara noastra ele ni se par inspaimantoare iar pe oamenii care le fac ii consideram nebuni, ii admiram sau ii invidiem. Iar asta ne duce la ultima categorie:
  1. Potentialul tau neimplinit
Utima dar nu cea din urma oglinda este cea a potentialului.
Admiratia si invidia sunt doua fete ale aceleasi monede care iti arata ca ai asteptari de la tine insuti care inca nu au fost implinite.
De ce? Pentru ca stii ca poti sa faci si tu aceleasi lucuri ca cei pe care ii admiri sau ii invidiezi. Doar ca…nu le faci. Si aici intervin scuze si justificari care variaza de la om la om.
Intre admiratie si invidie este o linie foarte fina. Diferenta dintre ele tine doar de perceptie.
Invidiem atunci cand consideram ca omul respectiv nu merita ceea ce are si ca noi am merita doar ca el are conditii mai favorabile ca noi si atunci ne simtim nedreptatiti.
Admiram atunci cand consideram ca omul in cauza merita ceea ce are si am dori si noi sa fim ca el.
Partea frumoasa este ca orice admiram sau invidiem se afla deja in noi la nivel de potential dar nu este inca dezvoltat la nivel material.
Toate acele lucruri reprezinta potentialul tau ascuns, la care esti perfect capabil sa ajungi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...