Șapte motive să citești cu voce tare


Este si un exercitiu de dictie foarte util pentru cei care au probleme cu increderea in sine atunci cand comunica in fata celorlalti. 

De cand citesc cu voce tare am observat urmatoarele:
1. Ma concentrez mai usor la informatia pe care o citesc.
Inainte, cand citeam in gand, mintea imi fugea usor la alte ganduri si idei si ma trezeam ca am citit doua, trei paragrafe fara sa fi fost atent si fara sa retin mare lucru. 
Acum cand citesc cu voce tare, gandul imi ramane focusat la ceea ce citesc, la esenta si ma intreb: "Ce vrea sa transmita autorul?"
2. Nu ma mai plictisesc cand citesc.
Inainte ma plictiseam repede citind. Dupa cateva pagini incepeam sa casc si ma lua somnul.
In prezent, pot sa citesc si 40 de pagini fara sa-mi pierd interesul si concentrarea.
3. Sunt atent la cum pronunt.
Pronunt atent cuvintele si imi imaginez ca am un auditoriu care trebuie sa inteleaga foarte clar si limpede ceea ce citesc.
4. Sunt atent la intonatie.
Inainte citeam cu voce tare doar daca trebuia sa citesc cuiva. Intonatia mea era un dezastru, liniara. Uneori nici nu se simtea unde e punct, unde e semnul intrebarii sau alte semne de punctuatie.
In prezent intonatia mea s-a imbunatatit considerabil in doar doua luni.
5. Cand citesc cu voce tare ma relaxeaza.
Inainte trageam de mine sa citesc, citeam ca "trebuia".
In prezent imi face placere sa citesc si ma relaxeaza.
6. Este un exercitiu excelent de public speaking
Citind cu voce tare si imaginandu-ti ca esti in fata unui public iti antrenezi pronuntia, dictia, intonatia si stapanirea emotiilor. Bineinteles ca o sa ai emotii mai mari cand vei vorbi in public decat atunci cand citesti cu voce tare in intimitatea camerei tale, dar daca iti imaginezi ca citesti in fata publicului, e un inceput foarte bun.
7. Creste increderea in sine
Cand te auzi citind, te obisnuiesti cu vocea ta si chiar o sa ajungi s-o indragesti si vei avea mai multa incredere in tine cand vei comunica verbal cu ceilalti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...