Mușcata din ghiveci

Florile din ghiveci au farmecul lor prin faptul că pot fi mutate dintr-un colţ în altul al camerei. Aşa s-a întâmplat şi cu o muşcată, doar că ea a fost mutată dintr-o ţară în alta.

Ana era o fetiţă afectuoasă şi gingaşă. Îi plăceau foarte mult florile, aşa că atunci când ea şi familia sa s-au mutat, a hotărât să transporte şi muşcata din ghiveci. Dar pentru că drumul a fost atât de lung, s-a întâmplat un accident. Pe drum ghiveciul s-a răsturnat printre cutiile cu bagaje, iar florii i s-a rupt vârful. Când a văzut, Anei i-a părut foarte rău, dar era sigură că floarea va creşte din nou. Din ziua în care s-au mutat a trecut aproape un an. Muşcata însă, nu reuşea să îşi revină. Ba chiar mai mult părea a fi toată uscată. Oricât şi-ar fi dorit Ana să o vadă din nou mare se pare că nu mai era posibil. Aşa că decise să o scoată din ghiveci şi să o înlocuiască cu altă floare.
– Au, stai, mă doare! spuse muşcata atunci când Ana încercase să o scoată afară.
– Stai puţin, tu nu eşti uscată? Cum poţi să vorbeşti? întrebă Ana.
– Nu sunt uscată, doar că atunci când m-am lovit şi o parte din mine s-a rupt am avut un şoc mare şi nu ştiu cum să-mi revin. Iar aici mă simt singură, toate prietenele mele au rămas acolo, doar pe mine m-ai luat, zise muşcata.
– Dar nu înţeleg, de ce nu ai dat frunze noi? întrebă iar Ana.
– Pentru că nu reuşesc să fac asta singură. Am nevoie de ajutorul cuiva, răspunse muşcata. Acum Anei îi părea rău că a separat-o de celelalte muşcate pe care nu le luase cu ea. Încerca să găsească o modalitate prin care să o poată ajuta pe floarea cea mai îndrăgită de ea şi găsi o soluţie.
– Te pot ajuta eu cu cea mai mare plăcere, zise Ana.

A doua zi Ana curăţă muşcata de toate frunzele uscate, o mută într-un pământ cu mai mult îngrăşământ şi venea zilnic să o ude şi să-i vorbească. Nu a trcut mult timp şi muşcata a început să dea primele frunze verzi. Apoi a început să crească din ce în ce mai mare şi să îmbobocească.
La câteva luni de când vorbise pentru prima dată cu Ana era plină de flori roşii, mari şi bogate în petale.

Iată că împreună au reuşit, muşcata a avut nevoie de puţin sprijin pentru a-şi aminti de propriile puteri şi de frumuseţea pe care o ascundea în spatele unor flori şi petale uscate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...