Părţile unei plante



PLANTA: - Sunt o plantă. Într-o noapte nu m-am putut odihni din cauza părţilor mele componente. Ascultaţi şi dumneavoastră cum se certau! A început - RĂDĂCINA …
RĂDĂCINA: -Ah, nu mai pot! N-a mai plouat de mult timp. Stăpâna nu m-a udat, a uitat de   mine! Pământul e tare şi bătătorit. Nu pot să mai pătrund după apă.
   Voi cu ce mă ajutaţi? Sunteţi ca nişte trântori! Dacă mă mai supăraţi, mă despart de voi!
TULPINA: -Draga  mea surioară, nu mă acuza! Şi eu sunt tristă! Primesc atâtea lovituri şi înţepături … Copiii răi îmi crestează scoarţa atunci când se joacă şi îşi scriu numele pe mine, ştii cât mă doare?
Apa şi substanţele hrănitoare pe care tu le aduni din pământ eu le transport spre frunză ca să ne pregătească mâncarea. Apoi transport această mâncărică spre frunze, flori, fruct şi spre tine, dragă rădăcină. Nu stau o clipă!
FRUNZA: -Ce tot vă certaţi acolo? Vi se pare că munciţi mai mult ca mine?
Eu aştept prima rază de soare ca să pregătesc hrana în prezenţa luminii.
Sunt numită bucătăria plantei şi dacă n-aşi fi eu cu ce v-aţi hrăni voi?
FLOAREA: -Să mă prezint, sunt floarea! Eu sunt iubită de albine, fluturi, oameni. Îi atrag pe toţi cu mireasma pe care o răspândesc în aer şi prin coloritul petalelor. Din mine se formează fructul atât de căutat de copii.
Dacă eu n-aş rodi, oamenii n-ar mai cultiva plante.
Şi eu am rolul meu, dar nu mă laud!


FRUCTUL: -Bună ziua! Mă recunoaşte cineva! Sunt fructul!
Eu sunt cărnos, gustos, zemos şi parfumat! Conţin multe vitamine.
Se spune că dacă mănânci un măr pe zi , te scuteşte de doctor.
Nu uitaţi, copii! Spălaţi bine fructele înainte de a le consuma!
SĂMÂNŢA: -Mă primiţi şi pe mine la discuţia voastră?
Rădăcina: - Cine a vorbit?
SĂMÂNŢA: -Eu, sămânţa.
Tulpina: - Unde eşti?
SĂMÂNŢA: - Tăiaţi un măr în două! Mă vedeţi?
Frunza: - Da! Ce mică eşti!
SĂMÂNŢA: -Eu stau ascunsă aici şi pot ieşi când fructul e copt. Oamenii mă pun în pământ şi din mine iese altă plăntuţă cu rădăcinuţă, tulpiniţă, frunzuliţe şi floricele.
Vedeţi că şi eu sunt importantă? Prin mine se înmulţeşte planta .
PLANTA: -Aţi terminat? Ascultaţi-mă şi pe mine!
Voi nu puteţi trăi una fără alta. Alcătuiţi o fiinţă. Dacă nu lucraţi împreună veţi muri. Fiecare aveţi rolul vostru.
Sper să nu vă mai certaţi de azi înainte!
TOŢI – Nu!
RĂDĂCINA – Iartă-mă, surioară tulpină! Iertaţi-mă şi voi frunze, flori fructe, seminţe.
FRUNZA – Te iertăm, dragă rădăcină.
TOŢI – Hai să ne-mpăcăm!
FLOAREA – Promitem că nu ne mai certăm!
TOŢI – Împăcare, împăcare / Fără nici o supărare / Ura!
PLANTA – Aşa vă vreau! Bravo! Acum la muncă!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...