Sub ciupercă

                                                          de Vladimir Suteev



        Odată, ploaia a prins-o pe Furnică pe drum. Unde să se ascundă? A văzut Furnica, într-o poiană, o ciupercă, a dat fuga şi s-a ascuns sub ea. Stă Furnica sub ciupercă - ploaia nu mai conteneşte. Ploua tot mai tare si mai tare... Se târăşte spre ciupercă un Fluture:
        - Furnicuţo, Furnicuţo, lasă-mă sub ciupercă! M-a udat ploaia şi nu pot să zbor!
        - Unde să te primesc? zice Furnica. Şi eu abia mi-am făcut loc.
        - Nu-i nimic! Mai bine mai înghesuiţi, dar nu supăraţi. Furnica i-a făcut loc Fluturaşului sub ciupercă.
        Şi plouă tot mai tare... Vine în fugă un Şoricel:
        - Lăsaţi-mă şi pe mine sub ciupercă! Sunt tot un lac de apă.
        - Unde să-ţi facem loc? N-avem unde!
        - Mai înghesuiţi-vă puţin!



        S-au înghesuit şi i-au făcut loc şi Şoricelului sub ciupercă. Iar ploaia tot curge şi nu vrea să înceteze deloc... Lângă ciupercă ţopăie o Vrabie şi se vaită:
        - Mi s-au udat penele, mi-au obosit aripioarele! Lăsaţi-mă sub ciupercă să mă usuc, să mă odihnesc până stă ploaia!
        - N-avem loc.
        - Mai strângeţi-vă puţin, vă rog!
        - Fie!
        S-au mai strâns şi i-au făcut loc şi Vrăbiuţei. Deodată apare în poiana Iepurele şi vede ciuperca.
        - Ascundeţi-mă, strigă, salvaţi-mă! Mă fugăreşte Vulpea!
        - Mi-e milă de Iepure - spune Furnica. Hai să ne mai strângem puţin. Numai ce-au reuşit să ascundă Iepurele şi apare în fugă Vulpea.
        - Nu l-aţi văzut pe Iepure? întreabă ea.
        - Nu l-am văzut.
        Vulpea se apropie mai mult, adulmecând:
        - Şi ziceti că nu s-a ascuns aici?
        - Unde ar putea să se ascundă aici!?
        Vulpea şi-a vânturat coada şi a plecat. După un timp ploaia s-a oprit şi s-a ivit soarele. Toţi ies de sub ciupercă şi se bucură.   Furnica a rămas pe gânduri:
        - Ce-o fi asta? La început abia am avut eu loc sub ciupercă, iar acum este loc pentru toţi cinci!
        - Oac - oac - oac! Oac - oac - oac! a râs cineva.
        Toţi au luat seama: pe pălăria ciupercii şade o Broscuţă şi râde în hohote:
        - Eh, Voi! Ciuperca.... N-a terminat ce-a avut de spus şi a dispărut.
        Toţi au privit cu băgare de seamă la ciupercă şi au priceput de ce la început abia era loc pentru unul singur, iar apoi au avut loc sub ea toţi cinci.
        Voi aţi priceput copii?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...