Colaj de cântece şi poezii de toamna



TOAMNA DRAGĂ ,ÎŢI VOI SPUNE

Toamna a venit deodată,
Cu de toate încărcată
Frunzele sunt ruginii ,
S-au copt strugurii în vii.


În gradină zarvă multă
Toţi vorbesc nimeni n-ascultă
Se adunădin răsaduri
Felurite zarzavaturi.


Gospodinele au treabă ,
Pentru iarnă pregătesc
Gogoşari şi varză acră
Şi borcanele sporesc.


Fierb dulceţuri în ceaune ,
Toţi copii le pândesc
Toamnă dragă iţi voi spune,
“Bun venit eu te iubesc”!




DOAMNA TOAMNA


Doamna toamnă cea ghiduşă
Ne îmbie jucăuşăţ
Din panerele-ncărcate
Sa alegem pe gustate:
Mere cu obraji de soare
Struguri, pere gălbioare ,
Prune brumării, gutui ,
Si migdale amărui,
Doamna toamnă ni-leadună.
Fiindca-i harnică si bună.



ÎN GRĂDINA DE LEGUME –cântecel


În grădina de legume am sădit cu drag şi spor,
Rosii,vinete si ceapă usturoi ,cimbru ,ardei
Iar p e alta brazdă semăn cum bunica m-anvăţat
Morcovei si conopidă ,cartofiori ,ridichi spanac.

Refren:   Ce secret ,Ce secret am descoperit ?
                 Ce secret ,Ce secret vă spun negreşit.

De dimineată robotesc de zor
Le ingrijesc cu spor si mare dor
Le văd cum cresc si-mi saltă inima
Nimeni nu are gradină ca a mea .


Refren

La ciorbită, tocanită la supă si la ghiveci
Am legume proaspete şi poţi sa-mi fi tu oaspete
Am de toate in gradină nu cer la nimeni nimic
Poti să ai si tu de toate de te straduiesti un pic.


Refren




SI PE JOS ,COVOR DE FRUNZE


A venit la noi o vreme
Cand livezile au rod
Se întunecă devreme
Suflă vântul rece-n pod.


Au ieşit culegătorii
Să adune viile
Iată pleacă  şi cocorii
Zboară-n cârd cu miile .


Plouă –ntruna mocăneşte
Si copii stau la geam
Of, că ploaia nu se opreşte,
Ramân merele pe ram.


Este ploaie bine-mi pare
Fructe bune ne-a adus
Câteodată e şi soare
Da dar vara s-a cam dus.


Si pe jos covor de frunze
Ce foşneşte când paşim
Pe cer siruri lungi de berze
Se duc spre un alt cămin.



TOAMNA –cantecel

Toamna ne-mbie cu struguri aurii
Haideţ să mergem acum in deal la vii
Fete mandre si flacăi toţi muncesc de zor
Si pe câmp răsună-n văi cântecele lor.


Dup-o vară lungă de griji si aşteptări
Toamna ne-aduce belşug si desfătari
Fete mandre si flăcăi toţi muncesc de zor
Si pe câmp răsună-n văi cântecele lor.



LA  REVEDERE PASARI CALATOARE!

Mandre păsări călatoare ,
Vai cu ce v-am supărat ?
-Nici un fel de supărare ,
Noi ne ducem la iernat.


Vezi ca vântu-i tot mai rece,
Numai nori,numai ploi,
Iarsă, iarna  cum va trece
Ne întoarce îapoi.


-Eu  v-astept la primăvară
O sa gasiţ usor –
Cum să intraţi la noi in tară
Intrebaţi de Nicuşor.



ASA E TOAMNA TOTDEAUNA


Din pomul verde şi frumos
O fruză cade,si-ncă una .
Până se-aşterne covor frumos
Aşa e toamna totdeauna.


Si păsări rând pe rând se duc ,
Ici colo vezi doar câte una
Precum o frunză-n vârf de nuc
Aşa e toamna totdeauna.

Pe câmp ,pe case si pe flori
Frumoase brume-şi pun cununa
Si-adoarme soarele în nori ,
Aşa e toamna totdeauna.




     ACUM E TOAMNA DA – cantecel


A, a ,a acum e toamna da
Frunza-n codru-ngalbeneşte
Iarba-n câmp se vestejeşte
A,a a acum e toamna da .


E,e ,e plăcută vreme e
Struguri,prune,mere ,pere
Noi avem dupa plăcere
E,e,e plăcută vreme e.


I,i, i haideţi copii la vii
Strugurele must se face
Si nouă mustul ne place
I,I ,I haideţi copii la vii.


O,o,o o cocorii zboară-n stol
Se duc cuci si rândunele
Si mi-e tare dor de ele
O,o,o,cocorii zboara-n stol.



CRIZANTEMA

-Crizantemă dragă floare
Nu ti-e fricăde ninsoare ?
Nu ti-e teamă că din cer
Or să cadă flori de ger?


-Ba de ger imi este frică
Iar zapada rău  mă strică ,
Dacă–nghet eu mor indată
Mă-ofilesc indurerată…!


 Antologie de poezii şi scenete-autor Geta Nistor Stanciu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...