Fetița leneșă - pildă

Era odata intr-un sat un baiat cuminte si o fata lenesa. Baiatul, se intampla ca lua de nevasta tocmai pe fata lenesa.

El vazu ca s-a pacalit, dar nu zise nimic, ci in randul lui: „Lasa, c-o scot eu in randu’ lumii!” Baiatul avea o piele de oaie, pe care o tinea atarnata intr-un cui. O data, cand pleca la padure, zise nevestei:



- Fa nevasta, sa scoli pielea aia sa faca de mancare pentru maine!

A doua zi, femeia incepu a se ruga la piele:

- Scoal’, fa, scoal’, fa piele, ca vine barbatu-meu si nu gaseste mancarea facuta!

Dar ea, pace!

La pranz, veni omul.

- Ce, nu facu, fa, de mancare?

- Nu, barbate, nu!

- Ia, ia-o-n spinare, sa-i arat eu!

Muierea puse pielea pe ea. Omul o strange la gat si la mijloc, ca sa fie intinsa mai bine. Si unde-mi ia omul un par si sa pune, da-i, da-i, da-i … cu parul in spinarea muierii. Ea rabda cat rabda, dar de la o vreme incepe a zbiera, zicand:

- Las-o, barbate, las-o dracului de piele, ca fac eu de mancare in locul ei!

Si asa a scos-o in randul lumii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...